Monday, June 29, 2009

Imejin...


Aku nak kongsi rasa. Dari pepatah becampur2 yang dah aku tambah.. cuba bayangkan sekiranya... Sila imejin yer.... Pada satu hari.......


Mata kita sangat mengantuk... owh.. letihnya...

tiba-tiba...

disorongkan bantal.. mata pun pejam... owh.. santainya...

kendian....

Dipasang/dihidupkan air-cond... owh.. nyamannya...

pehtu...


Difeluk pulak dari belakang...

aduhaiiiii... indahnya...!!!


Hmmm... macam tulah perasaan aku sekarang... rasa sangat indah, sangat bahagia.. sebabnya, usai segala urusan rasmi di hari Ahad....


Aku memandu tempat ini


Untuk menyelesaikan urusan tempoh hari


Untuk collect tiket2 ini..


1 Julai ini... aku ngedate LELAKI INI.....!! InsyaAllah..

Dipetik dari www.utusan.com.my

Salah satunya adalah segmen yang akan menyaksikannya menggamit nostalgia sewaktu dirinya bergelar penyanyi kanak-kanak dua dekad lalu.

Untuk itu, Anuar akan menyampaikan tiga buah lagu iaitu Kain Pelikat, Kesan Kelukaan dan Seruling manakala sebuah lagi segmen disifatkan Anuar sebagai satu penghormatan untuk seniman terdahulu dan lagu-lagu mereka.

Peminat akan dapat mendengar alunan Anuar menerusi lagu Epilog Cinta Dari Bromley yang dipopularkan oleh Sohaimi Mior Hassan, Berdiri Seorang PerinduMengapa Perpisahan Yang Kau Pinta (Flybaits) dan Penantian (Kumpulan Harmoni). (Ibnor Riza),


Ish.. tak sabar rasanya nak dengar AnuarZain nyanyi lagu "Seruling". Korang tau tak lagu "Seruling" tu lagu apa? Lagu lama tu... dari his 1st album.. back in 1982.. the duet album with Ellina. Tak boleh nak recall semua lirik.. but I can still remember the melody and part of the lyric.. (memori darjah 3 ni tau..!!)


"merdunya suara seruling bambu..
....
....
...
...

ku ingin mendengar seruling itu..
ku ingin mengenal peniup itu..

hatiku pun turut terhibur jua..
walaupun tak tau mana puncanya
hatiku pilu dengan tiba-tiba
walaupun ku tak tahu mengapa..."


Kalau sapa2 readers yang pergi concert tu nanti... Kita ENJOISSSSS!!!!!!! Nanti cuba dengar lagu ni... best yewwww!! Kalo dia tanya.. sapa leh nyanyi lagu ini.. ataupun siapa ingat lagi ni.. KOMPOM AKU ANGKAT TANGAN!! hahahaha...


Kalau kau tanya
Apa rasa aku sekarang ini
Aku BAHAGIA!!!!
Sebabnya..

ini entry aku yang ke 700
uhh... dah 700? macam tak caya...
Owh.. i love number seven...!




Salam kasih.

8 comments:

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

lelaki ini.......adoi kak. bisa gugur jantung sy.

adibah said...

reen,

yeap.. betul!betul!betul!

edzlin007 said...

mau dibuai mimpi2 indah

adibah said...

edzlin,

yes!!! sangat tertunggu tunggu!! :-)

::@FiQ said...

uitt bnyaknyer!! 700 dah?!!?!

adibah said...

afiq,

ye.. dah 700 kali aku merapu.. hehehe

ciktipah said...

owhh...gigih pegi gak ye nok. selamat mendayu2 bersama nuar jeng ye. tp ehhh...mcm tau laa lirik tuh:

merdunya suara seruling bambu
menawan semua hati yang sayu
mendayu bersenandung lagu syahdu
bersama angin yang berlalu


btol tak? btol tak? mesti uols heran kan padahal aku lahir tahun 1989. isk iskkk hebatnye aku. hikhik.

adibah said...

ciktipah,


gigih nok.. pergi bertiga... (ustaz kata tak baik berdua.. nanti yang ketiga itu adalah syaitonirojim..) gittew...!

yeaaaaaaaa!!! betul betul betul....

jenuh aku mikir nok... berjaya jugak akhirnya..!! tima kasih nok.. tu yang buat aku makin sayang padamewwww!!