Friday, June 12, 2009

Satu Malaysia Years Ago...

Aku tertarik dengan artikel ni..

Taken from here:

Setelah 52 Merdeka, rakyat Malaysia yang terdiri daripada pelbagai kaum, agama, budaya, adat resam dan fahaman politik memerlukan satu misi bagi memajukan negara secara bersama. Konsep Satu Malaysia yang diperkenalkan oleh YAB Perdana Menteri adalah langkah yang amat bertepatan dengan suasana dan citarasa rakyat.

... sambung lagi....

Kini rakyat Malaysia perlu keluar daripada kepongpong yang telah lama membelenggu fikiran dan tindakan yang berunsul perkauman. Kerajaan di bawah kepimpinan YAB Dato’ Sri Mohd Najib mengajak rakyat berkerja secara bersama untuk membina, memaju serta memantapkan negara tanpa mengira kaum. Negara perlu diutamakan mengatasi segala kepentingan peribadi dan kumpulan masing-masing. Kerajaan akan bersikap adil dan saksama kepada rakyat di negara ini tanpa memingirkan mana-mana kaum berdasarkan kepentingan dan mereka yang layak akan diberi bantuan. Kepentingan bumiputera juga akan dijaga sebagaimana yang terjamin dalam perlembagaan berasaskan kepentingan dan kelayakan.


Satu Malaysia - my frens and i
(too bad i cant recall their names.. )
1st day of Tadika, 1979.



Kepompong? Aku rasa.. aku tak pernah duduk dalam kepompong untuk kes Satu Malaysia ni... Hmmm...



Salam kasih.

12 comments:

linn said...

apa pasal ko sorang je bwk beg yg lain tak bwk beg nok?

arep said...

tu la.. i pun tatau which malaysian yg dalam kepompong tu.. pom pom gurls tau la.. hiks

adibah said...

linn,

sesungguhnya mak gigih nok..!!! Abih aku angkut semua buku cerita nok!!! huhuhu

adibah said...

arep,

pom pom gurls taw ehhhhh!!!!! seksi kan?? Auwwww!!

zino said...

amboi gambar tu hehe

patungcendana said...

klasik nya gambar...yang mana satu kau?...

kepompong?...eeee....apa tu?

re:...sepi...aku belum pernah dengar lagu tu....cerita sepi pun aku belum tengok....huhuhu

adibah said...

zino,

heheheh... Satu Malaysia kan?

adibah said...

patungcendana,

tu lah.. aku pun tak faham apa itu kepompong.. hummm....

edzlin007 said...

kepompong mana agak nya tu

adibah said...

edzlin,

tak tau ler... akak pun tercari-cari jugak mana kepompong tu..

rbz said...

budak india itu anak doktor yang duduk dekat rumah ulu

adibah said...

rbz,

ye ke? tapi tak ingat nama dia lah Su..