Sunday, June 21, 2009

Kalau Ku Turutkan Rasa Hati


Aku nak tuliskan sesuatu. Aku nak bercerita. Tapi masalahnya, aku tak boleh. Mmm.. cemana ye.. Bukan tak boleh, tapi tak mampu. Rasa tersepit. Dalam dilema. Aku cerita pada mantankekasih tentang hal ini. Katanya "Be careful, it coud be the other way round". Betul jugak kata dia nih... dan tak semena2 aku rasa takut! Aduhai...

Benarlah kata orang. Kadang2 apa yang mendukacitakan seseorang itu, adalah sesuatu yang menggembirakan untuk orang lain. Mungkin apa yang kita rasakan manis itu, sebenarnya adalah pahit untuk orang yang lain.



Jadi pada aku sebenarnya, yang buatkan aku terkedu. Terperanjat.. Tersekat nafas buat sementara. Nasib baik sementara je.. kalo selamanya.. tak berupdate lah blog ni. Hehe.. Adrenalin semakin laju. Jantung berdebar. Rasa menggeletar. Tapi langsung aku tak zahirkan sebarang tanda-tanda terkejut. Nampak okay. Nampak relax je.. Padahal dalam hati rasanya macam dah luka ditoreh2 macam pokok getah. Huhu. Kalo susu getah, bleh gak jual. Dapat gak hasilnya, ye dak? Hehe.

Selagi aku masih boleh bertahan, aku akan bertahan.. Kalau aku turutkan rasa hati, nak je aku cerita yang sebenar, tapi aku takut.. sebab kalau aku cerita yang sebenarnya.. mungkin ada hati yang akan terluka..




Salam kasih.

2 comments:

farayassir said...

ish, apa tu cik sept oooiii. cek tak sabaq2 nak tau... cerita laaa.. takpa2 kalau rasa nak cari kaunseling tu, saya sentiasa sedia mendengaq... nanti kita cerita noooo tp apa2 pun sabaq noooo

adibah said...

fara,

bhehehehehe.. see u tomorrow!! huhu