Tuesday, June 30, 2009

30 Jun, 2009


Stress


Aku stress di bulan Jun, sebab final exam yang datang di bulan Jun. Semester ini pada awalnya nampak santai, tapi menjelang final exam, terasa bahang dan tekanan.. Berdepan dengan permasalahan statistic dan juga diuji keupayaan untuk mengingati kes2 famous untuk papaer Business Law. Hinggakan menjadi salah satu punca kenapa BP aku agak tinggi. Tak termasuk stress dalam relationship aku dengan dia. Rupanya sudah ada tanda2 ke arah kepincangan itu.. cuma aku yang tak sedar..



Happy


Aku celebrate birthday Dikna, berikan yang terbaik semampunya. Celebrate birthday dia... bawak mandi ke Sg. Congkak etc.. Lelah aku untuk mengembirakan Dikna terbayar, bila dia dapat tempat ke 2 dalam exam baru2 ini.. Alhamdulillah... Aku jugak happy sebab aku dah ada sijil!! Berjaya pergi kursus perkahwinan.. hehe :-)




Sedih

Ye..aku sedih bila aku amik keputusan untuk 'tidak ada apa2 dengan dia'. Tapi tidaklah sesedih ketika Hari Bapa. Sedih melihat wajah Dikna. Sepatah pun tidak dia berbunyi tentang sambutan HariBapa. Nampak seperti tak intersted langsung. Seperti tidak ada kena mengena dengan diri dia. Aku sendiri terasa sedihnya bila tidak menyambut Hari Bapa untuk tahun ni.. Yang tinggal hanya kenangan, dan mampu aku hadiahkan untuk arwah ayah pada tahun ini adalah doa dari seorang anak.. Mudah2an ayah & mak ditempatkan di tempat orang2 yang beriman.. amin.. Al-Fatihah..


Syukur

Aku bersyukur kerana masih diberi peluang untuk meneruskan hidup.. bersyukur dengan segala anugerah yang telah diberikan. Redha dengan segala dugaan yang datang. Bersyukur atas keajaiban yang telah diberikan. Allah itu Maha Mengetahu, Maha Menyayangi. Setiap yang terjadi itu, teratur dengan indah.. tanpa terduga.. Subhanallah..

Aku redha dengan apa yang berlaku antara aku dan dia. Aku harap dia faham, aku sudah tekad.. tidak akan kembali lagi.. I need to move on..

Ada sesuatu yang masih tersirat. Yang masih belum dapat dikongsi dengan teman-teman (read: readers). Cuma harapan aku, semoga apa yang diusahakan sekarang ini, mendapat keberkatan Allah dan restu dariNya. Dugaan memang ada... dan harap2 kuat untuk menghadapinya.. insyaAllah.. Aku doakan yang terbaik untuk hal ini.. .. Amin..



Banyak yang terjadi dalam bulan Jun ini.. tapi. ini je yang dapat aku recall buat masa ni... Mudah2an bulan yang akan datang ini.. lebih baik dari yang sebelumnya, InsyaAllah..




Salam kasih.

2 comments:

saya kurus said...

dari kapas menjadi benang
dari benang menjadi kain
barang yang lepas jangan dikenang
sudah menjadi.....

..... pengajarannya ....hari ini lebih baik dari semalam ..pastikan
hari ini lebih baik adibah...

adibah said...

sayakurus,

insyaAllah.. thank you